What I cooked today. 今日のご飯

There is no sweets left at home.  As I am prohibied to go out for knee problem,

I tried to bake banana cake with foodstaff at home - 2 bananas, wheat flour,  egg, sugar, butter, whiskey (instead of rum), sesame (instead of walnut). 

今外出ができないのですが、お菓子が食べたくなりました。そこで家にある食材で作れそうなバナナケーキを作りました。ラム酒がないので、ウィスキーで代用、クルミがないので、白ごまで代用しました。今果物の中で一番安いのは、バナナでしょう。


夕飯は、餃子と鮭の南蛮漬けにしました。餃子は私はキャベツより白菜を使う方が好きですが、買ってあるのはキャベツだけでした。本当は、ニラと干しシイタケを入れたかったです。ゼラチンを入れたのは、残っていたので消費するためでした。

For dinner, I cooked gyoza and sake no nanbanzuke(Fried salmon marinated in spicy vinegar sauce).  For gyoza fillings, cabbege, ground meat, starch, minced ginger, garlic, gelatin). I should have bought Chinese chive and dried shiitake.





Comments

Popular posts from this blog

109シネマズMM跡地 109 cinemas MM site

30th Negishi friendship day (2014,April,12)