What to see at Hakone(1) 箱根で行くべき所(1)

 We use Hakone Freepass for overnight trip.  As public transportation in Yokohama is convenient, we don't posses a car.  It takes less than 15 minutes to the two train station. We visited these places.

私たちは車を運転しないので、箱根旅行には、箱根フリーパスを使いました。最寄りの駅から箱根の乗り物系をカバーしているので、便利です。 

Pola museum of art

This museum was established by Pola, cosmetics maker provides financial support to artistic activities. 
Hakone Freepass covers following transportation.
●Hakone Yumoto station to Gora station (Hakone      Tozan line)
●Gora to Pola museum of art (Touring attraction sightseeing bus)

1285, Kozukayama, Sengokuhara, Hakone-cho

Opening hour: 9am-4:30pm




As we wanted to see Orient Express, we visited this museum.  We had lunch at the museum.  
●Pola museum to Sengoku Annaisyomae (Touring attraction sightseeing bus)
 
 186-1,Sengokuhara, Hakone-cho

Opening hour: 9am-3:30pm
オリエント急行が見たくて、ラリック美術館に行きました。美術館内の写真は撮れなかったのですが、夫は箱根の美術館の中でここが一番良いと言っていました。
オリエント急行の内部見学は予約制で、ケーキとコーヒーがつきます。
Lunch at Lalique museum, Hakone

前菜がつくランチプレートです。レストランは、ラリック美術館に入場しなくても、利用できます。




Another day, we visited Hakone Glass no mori Venetian glass museum.(day trip with friends). I like eat lunch at this museum, listening to live performance of violinist.  別の日に友人の車で箱根ガラスの森美術館に行きました。2023年3月に閉館した星の王子さまミュージアムに行きたかったのですが、休館日なので変更しました。

ガラスで作られた花です。レストランのランチは、バイオリンの生演奏があります。カンツォーネは私たちがでかけたときは、コロナのため休止していました。

雨が降った時は、施設内を移動するときに傘を貸してくれました。このサービスは、便利でした。

愛の言葉 箱根ガラスの森美術館のひみつと言う本を後から購入しました。何故この美術館にリピーターが多いのか美術館の演出術が描かれています。

940-49, Sengokuhara, Hakone-cho

Opening hour: 10am-5pm


Comments

Popular posts from this blog

109シネマズMM跡地 109 cinemas MM site

30th Negishi friendship day (2014,April,12)