How do you dry clothes on rainy season? 梅雨時の洗濯物の室内干について

I like watching hydrangeas on rainy
season but what I dislike on rainy
season is



マンションの裏に咲いている紫陽花
です。







drying clothes inside house.  I use
dehumidifier as our old W/D didn't
work well.  When I started to use
dryer,  it suddenly stopped. 


洗濯機の乾燥機が故障したようなので
除湿機を使って部屋干しをしましたが
温度があがり気持ちが悪くなりました。






I read manual and I found that
I should clean dryer filter every
time I use dryer.

I was surprised to see so much
dust inside dryer filter. 

洗濯機のマニュアルをひっぱりだして
読んでみたら、乾燥機を使った後に
必ず乾燥フィルター(左右)を掃除して
下さいと書いてありました。初めて
知りました。
After cleaning,  dryer starts to
operate without problem. 
乾燥フィルターをはずしてたまった
ほこりを取り除いたら問題なく
動くようになりました。今度から
ちゃんと掃除をしよう。

この洗濯機はメーカー製造中止
だから、部品が手に入るかわかり
ません。


にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ

Comments

Popular posts from this blog

109シネマズMM跡地 109 cinemas MM site

30th Negishi friendship day (2014,April,12)